Hard Rock Café Amsterdam
Walther Bakker, Sales and Marketing Manager bij Hard Rock Café, over lichtmastreclame
Walther Bakker (Hard Rock Café): “Zoals je kunt zien, zitten wij in een nogal afgesloten omgeving. Voor ons is het dus erg belangrijk dat mensen ons weten te vinden. En dan met name van de kant van het Leidseplein waar de grootste stroom toeristen in Amsterdam langskomt. Eigenlijk zijn we nauwelijks vindbaar. En vanaf de Weteringschans is Hard Rock Café zelfs helemaal niet zichtbaar. Vandaar dat het essentieel is dat hier een lichtmastreclame hangt voor Hard Rock Café. Het is vrij uniek te noemen dat zo’n klein object zoveel extra klanten naar ons toe brengt. En dat gaat dag en nacht door. Ik denk dat we door de lichtmastreclame rondom het Max Euweplein zeker 20 tot 25% extra bezoekers hebben.
Lichtmastreclame is voor ons de beste manier om de vindbaarheid te vergroten
Kijk, als je het vergelijkt met andere manieren van reclame zoals online marketing dan zie je dat je dat kunt weg klikken. En als je een advertentie zet in een magazine, dat moet die ook maar net opvallen. En als je omslaat, zie je hemt ook niet meer terug. Outdoor reclame zoals lichtmastreclame blijft daarentegen zichtbaar, en blijft hangen. Als ik het in één zin zou moeten zeggen… dan is lichtmastreclame voor Hard Rock Café de beste manier om de vindbaarheid in de directe omgeving te vergroten.“