Jumbo Supermarkten
Ron van Manen van Jumbo Supermarkten over lichtmastreclame
“Signing en winkel-communicatie, daar ben ik verantwoordelijk voor. Neem lichtmastreclame. Dat is in de opstartfase van een nieuwe locatie van essentieel belang. Vooral om de positionering van Jumbo in de regio bekend te maken. Die zichtbaarheid van lichtmastreclame vinden wij belangrijk. Ook ’s avonds is die zichtbaarheid een groot pluspunt.
Door lichtmastreclame komen bezoekers makkelijker op je locatie terecht
Met de adviseurs van NPB Media zitten we om de tafel om een strategisch plan te maken. Waar gaan we hangen? Wat zijn goede plekken voor ons? Ook maken we gebruik van hun kennis over afstanden. Dit om de gevoelsmatige afstand voor klanten acceptabel te maken. Je kunt online wel gaan zoeken, maar dan heb je de winkel nog niet gevonden.”
Vooral nieuwe, potentiële klanten die met lichtmastreclame willen gaan werken zou ik adviseren: zet de kosten even apart en kijk wat lichtmastreclame je kan brengen. Denk daarbij aan de routing en de geleiding van de klantenstroom: hoe bezoekers makkelijker op jouw locatie terecht kunnen komen. En kijk daarna naar de kosten. Want uiteindelijk gaan de kosten voor de baat uit.”