Out-of-home meest effectieve offline medium
Als het gaat om het genereren van online activiteiten is Out-of-home in ieder opzicht het meest effectieve offline medium. Een conclusie die wordt aangetoond door een recent onderzoek van Nielsen, het bekende internationale media-onderzoeksbureau. Out-of-home media laten bovendien een stijgende lijn zien in online activiteiten als je die vergelijkt met televisie, radio en print, zoals dagbladen en tijdschriften.
Sterker nog, Out-of-home media laten bij alle online zoekactiviteiten een over-performance zien die bijna vier keer hoger is dan verwacht. Deze activiteiten betreffen onder meer Facebook, Twitter en Instagram. De genoemde over-performance is te danken aan het gegeven dat 26% van de online activiteiten worden gegenereerd na het zien van Out-of-Home uitingen, terwijl er ten opzichte van de totale mediabestedingen slechts 7% is uitgegeven aan Out-of-Home. Conclusie: de online activiteit ligt dus het hoogst na het zien van Out-of-Home uitingen. Een soortgelijke ontwikkeling wordt ook voorzien in Nederland.
Lichtmastreclame werkt
Bijna vijf op de tien meerderjarigen (46%) hebben gebruik gemaakt van Google of andere zoekmachines om informatie op te zoeken over een merk of een bedrijf na het zien van uitingen op lichtmastreclame, billboards, abri’s, etc. Maar liefst 38% bezocht de Facebookpagina van het betreffende bedrijf, bij Instagram was dit 25% en bij Twitter was dit 23%. Bij televisie is deze zoekactiviteit 57%, bij radio 35% en print 36%.
Out-of-Home veel effectiever
Het onderzoek werd in 2016 uitgevoerd in de VS. Dat jaar gaf men $7,6 miljard uit aan Out-of-Home uitingen. Een bedrag dat ongeveer 7% besloeg van alle uitgaven aan offline media in dat jaar. Inmiddels is het duidelijk dat de connectie tussen Out-of-Home uitingen en het gebruik van digitale media laat zien dat Out-of-Home campagnes veel effectiever zijn in het genereren van online activiteiten dan andere traditionele media.
Het gehele onderzoek lezen? Bekijk de onderstaande SlideShare presentatie.